Κυριακή 23 Δεκεμβρίου 2007

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ


Το κυκλοφοριακό είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που χαρακτηρίζουν την σύγχρονη καθημερινότητα των αστικών κέντρων στην Ελλάδα.
Αναζητώντας τις ρίζες του «κακού», θα φτάσει σίγουρα κανείς στην περίοδο του σχεδιασμού – ή μάλλον καλύτερα – της έλλειψης σχεδιασμού των Ελληνικών μεγαλουπόλεων. Ακριβώς μάλιστα επειδή η άμεση και οριστική λύση του προβλήματος απαιτεί ανασχεδιασμό και, εν πολλοίς, ανακατασκευή των πόλεων, παρουσιάζονται στην πράξη σημαντικές δυσκολίες στην ρεαλιστική και ικανοποιητική αντιμετώπισή του.
Δεν υπάρχουν λοιπόν μαγικές συνταγές για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού.
Χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια σε τρεις κατευθύνσεις:
Πρώτα βελτίωση και ενίσχυση των υποδομών, πράγμα που σημαίνει υλοποίηση έργων – μεγάλων και μικρών – τα οποία θα εξασφαλίσουν νέους οδικούς άξονες και θα βελτιώσουν την κυκλοφορία στους ήδη υπάρχοντες (εξωτερική περιφερειακή, υποθαλάσσια αρτηρία, νέοι κάθετοι άξονες σύνδεσης με την περιφερειακή).
Η Νεάπολη, θα ανακουφιστεί από την διαμπερή κυκλοφορία, με την κατασκευή οδού που θα συνδέει την οδό Λαγκαδά (από την πρώτη είσοδο του πρώην στρατοπέδου Π. Μελά ) με την περιφερειακή (στο ύψος της «γέφυρας» των Μετεώρων). Για το έργο αυτό υπάρχει προμελέτη που έχει εκπονηθεί από την ΔΕΠΟΣ.
Δεύτερο, αντιμετώπιση του οξυμένου προβλήματος στάθμευσης, που εκτός από την ταλαιπωρία στους οδηγούς «προσφέρει» σημαντικές κακές υπηρεσίες στην κυκλοφορία.
Απαραίτητη λοιπόν η δημιουργία όσο το δυνατό περισσοτέρων χώρων στάθμευσης με την παράλληλη ένταση της αστυνόμευσης κυρίως στα ευαίσθητα για την κυκλοφορία σημεία.
Στη Νεάπολη, με το νόμο έχουν καθοριστεί τέσσερις χώροι (πλατεία Γάτσου, πάρκο Ρουμανικών, συμβολή Λαγκαδά και Ανδρ. Δημητρίου, χώρος κάτω από κερκίδες Δημοτικού Σταδίου) για την κατασκευή υπόγειων σταθμών αυτοκινήτων, η κατασκευή των οποίων θα προσφέρει ανάσες ανακούφισης στους κατοίκους, από αυτό το καθημερινό και βασανιστικό μαρτύριο του παρκαρίσματος. Ήδη έχει ολοκληρωθεί και λειτουργεί το πάρκιγκ της Γάτσου. Περιμένουμε να ξεκινήσει τάχιστα και η κατασκευή των υπολοίπων.
Τρίτο αλλά όχι τελευταίο από πλευράς σπουδαιότητας, η δημιουργία ενός αποτελεσματικού και εξυπηρετικού δικτύου μέσων μαζικής μεταφοράς, που θα εκμεταλλεύεται όλες τις δυνατότητες της πόλης (λεωφορείο, μετρό, τραμ, θαλάσσια συγκοινωνία). Σε μια πόλη όπως η Θεσσαλονίκη που αναπτύσσεται οικιστικά και πληθυσμιακά και διαρκώς επεκτείνετε όλα αυτά τα μέσα είναι απαραίτητα για την καλή εξυπηρέτηση των κατοίκων και των επισκεπτών.
Οι εργασίες για την κατασκευή του μετρό ξεκίνησαν, δεν γνωρίζουμε όμως πότε θα ολοκληρωθούν, ενώ και οι υπόλοιπες λύσεις μπορεί να αποδειχθούν χρονοβόρες. Γι’ αυτό, η αρχή πρέπει να γίνει από την προσπάθεια άμεσης μεγιστοποίησης των αποτελεσμάτων του υπάρχοντος μέσου, δηλαδή του δικτύου του ΟΑΣΘ, που ούτως ή άλλως θα παίζει και στο μέλλον σημαντικό ρόλο.
Γρηγόρης Χατζησάββας π. Δήμαρχος Νεάπολης

Δεν υπάρχουν σχόλια: